Kerjasama 13 Madrasah Aliyah DIY Dengan Uniti Kolej

UNITI Kolej Malaysia patut berbangga hati karena menerima kunjungan dari 13 Kepala Madrasah Aliyah di DIY (MA DIY). 13 kepala tersebut tergabung dalam Kelompok Kerja Madrasah Aliyah Daerah Istimewa Yogyakarta (K2MA DIY). Mereka datang memenuhi undangan dari CEO UNITI Kolej, Amir Hamzah bin Md Isa. Lawatan yang berlangsung selama tiga hari ini K2MA DIY didampingi Kasi Kurikulum & Evaluasi, Kantor Wilayah Kementrian Agama DIY, Hj Noor Imanah, MA.

Lawatan hari pertama diawali dengan kunjungan ke kantor bisnis UNITI Group Asia di Menara Arina, Kuala Lumpur. Hari kedua rombongan K2MA DIY, memulai lawatan ke Kedutaan Besar Republik Indonesia (KBRI) di Kuala Lumpur. Diterima langsung oleh Atase  Pendidikan & Kebudayaan KBRI Kuala Lumpur, Prof Dr Ari Purbayanto. Beliau memberikan penjelasan mengenai sistem pendidikan tinggi di Malaysia. Dari KBRI Malaysia rombongan bergerak ke kantor Education Malaysia Group Services (EMGS). Dari kunjungan ke dua institusi ini, informasi yang diperoleh oleh rombongan K2MA DIY terkait sistem pendidikan tinggi di Malaysia semakin lengkap.

Lawatan hari ke tiga, adalah puncak dari rangkaian kegiatan K2MA DIY di Malaysia.

Setelah mendapatkan informasi yang lengkap dan utuh mengenai Sistem Pendidikan Tinggi Malaysia dari KBRI dan EMGS. Ketua K2MA, Drs. In Amullah, MA, bersama dengan 13 Kepala MA DIY semakin mantab untuk  menjalin kerjasama dengan UNITI Kolej untuk mempersiapkan pendidikan tinggi bagi lulusan MA,  melalui jalur beasiswa.

Kerjasama bilateral ini dituangkan dalam Nota Kesepahaman Bersama, antara  13 Madrasah Aliyah DIY & UNITI Kolej. Sebagai perguruan tinggi pertama di dunia yang membuka Program Studi Manajemen Industri Halal, UNITI Kolej senantiasa menjadi yang terdepan dalam mencetak calon-calon tenaga profesional halal.

Tertarik untuk menimba ilmu manajemen halal? Tunggu apa lagi? Segera daftar di Kampus Manajemen Halal!

Untuk pertanyaan lebih lanjut bisa langsung bertanya di +62 813-1616-8700 melalui WhatsApp.

Tambah komentar